Εργα σε εξελιξη

G-FORCE- enForcing gender equality and cOntributing to sexual oRientation respeCt in a higher Education institutions alliance

Επιστημονικά υπεύθυνος: Γιάννης Σκαρπέλος

Το Εργαστήριο Πολιτισμικής Πληροφορικής, Δεδομένων και Ψηφιακών Πολιτισμικών Σπουδών, επικεφαλής πανεπιστημίων και οργανισμών από την Ισπανία, την Ιταλία, τη Ρουμανία, την Κύπρο και την Ελλάδα, ξεκινά την υλοποίηση του έργου “G-FORCE- enForcing gender equality and cOntributing to sexual oRientation respeCt in a higher Education institutions alliance.” Το έργο αποσκοπώ να συμβάλλει στην ενδυνάμωση της ακαδημαϊκής κοινότητας στην αντιμετώπιση της έμφυλης βίας και στο σεβασμό του σεξουαλικού προσανατολισμού, και να παρέχει εξειδικευμένη πληροφόρηση για ζητήματα ισότητας, διακρίσεων, βίας και σεξουαλικής παρενόχλησης στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Gi-NeXt

Επιστημονικά υπεύθυνος: Κώστας Καρπούζης

Το Εργαστήριο Πολιτισμικής Πληροφορικής, Δεδομένων και Ψηφιακών Πολιτισμικών Σπουδών έχει αναλάβει τον επιστημονικό συντονισμό του έργου Gi_NeXt, ενός συνεργατικού έργου έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης του gi-cluster (Corallia), υπό τη σκέπη της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ), που συγχρηματοδοτείται από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), προϋπολογισμού 2.7 εκατ. ευρώ, με την ενεργή συμμετοχή 11 επιχειρήσεων και δύο ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν παιχνίδια με ψυχομετρικά εργαλεία, cloud-based πλατφόρμες για παιχνίδια και εφαρμογές, βιβλιοθήκες διαχείρισης παικτών σε διαγωνισμούς και gaming, βιβλιοθήκες λογισμικού για την ανάπτυξη real-time multiplayer games και τέλος, αλγόριθμους και υπολογιστικά μοντέλα για παιχνίδια μεγάλης πολυπλοκότητας.

Green Roofs in higher education institutions as sustainable cEnters for research, participation, ENvironmental consciousness and O2 generation (GreenO2)

Επιστημονικά υπεύθυνος: Γιάννης Σκαρπέλος

Το έργο GREENO2 είναι πρόγραμμα Erasmus+ KA (κωδικός έργου KA220-HED-CF71302D), επιδιώκει:

α) να προωθήσει τις πράσινες στέγες ως απάντηση της ακαδημαϊκής κοινότητας στην προστασία του περιβάλλοντος, την ενεργό συμμετοχή και την ευημερία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
β) να παράσχει περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσα από ένα MOOC για τις πράσινες στέγες, προσβάσιμο μέσω της πλατφόρμας EduOpen, η οποία θα ενημερώνεται τακτικά,
γ) να ενθαρρύνει την αξιοποίηση της πράσινης στέγης ως κέντρο έρευνας και περιβαλλοντικής συνειδητοποίησης, μελέτης και/ή χώρο αναψυχής, κλπ.

Road-STEAMer

Επιστημονικά Υπεύθυνος: Κώστας Καρπούζης

Το έργο Horizon Europe Road-STEAMer επιχειρεί να αναπτύξει έναν οδικό χάρτη για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες (STEAM) και στην εκπαιδευτική πολιτική σε ολόκληρη την Ευρώπη με σκοπό:

Να παράγει καλύτερη γνώση και κοινή κατανόηση των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών της Ευρώπης και του τρόπου με τον οποίο το STEAM μπορεί να τις αντιμετωπίσει.

Να διερευνήσει τις ευκαιρίες που προκύπτουν μέσω του STEAM για ολοκληρωμένες προσεγγίσεις και συνέργειες στη μάθηση των φυσικών επιστημών.

Να μελετηθούν οι ελλείψεις πολιτικών που εμποδίζουν την αποτελεσματική υιοθέτηση των προσεγγίσεων STEAM στο ευρωπαϊκό τοπίο της εκπαίδευσης στις φυσικές επιστήμες.

Ο γενικός στόχος του έργου είναι να αναπτυχθεί ένας οδικός χάρτης και ένα σχέδιο δράσης που θα παρέχει καθοδήγηση στο βασικό χρηματοδο­τικό πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία σχετικά με το πώς θα ενθαρρυνθεί περισσότερο το ενδιαφέρον για τα STEM μέσω της χρήσης καλλιτεχνικών προσεγγίσεων, που περιλαμβάνουν τη δημιουργική σκέψη και τις εφαρμοσμένες τέχνες (το “Α” στο “STEAM”).

Ιστοσελίδα έργου: https://www.road-steamer.eu/

Digital Freelancing for Higher education students and Recent Graduates (diFree)

Επιστημονικά υπεύθυνος: Γιάννης Σκαρπέλος

Το diFree είναι πρόγραμμα Erasmus+ KA (κωδικός έργου 2021-1-IT02-KA220-HED-000032241) και αποσκοπεί να παρέχει σε προπτυχιακούς φοιτητές και πρόσφατους απόφοιτους εργαλεία χρήσιμα για να επιτύχουν στην αγορά των ελεύθερων επαγγελματιών, η οποία εξαρτάται όλο και περισσότερο από τις ψηφιακές δεξιότητες και τα διαδικτυακά περιβάλλοντα εργασίας. Επιδιώκει να καλύψει το κενό μεταξύ των ακαδημαϊκών γνώσεων και των αναγκών των πρόσφατων αποφοίτων.

Το έργο Digital Freelancing θέλει να προσφέρει στους φοιτητές των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων, αλλά και σε φοιτητές και πρόσφατους αποφοίτους που ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση και τις ευκαιρίες ανάπτυξης πρακτικών δεξιοτήτων, προκειμένου να αποκτήσουν σε μια πρακτική και ρεαλιστική θεώρηση της εργασίας ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Επιπλέον, θα προσφέρει συμβουλές και καθοδήγηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την απόφασή τους να ακολουθήσουν μια καριέρα ελεύθερου επαγγελματία, παρέχοντας κατάρτιση στα μέλη ΔΕΠ σχετικά με την ψηφιακή αγορά εργασίας, τις απαιτήσεις του εργατικού δυναμικού και τις βασικές δεξιότητες, ώστε η γνώση αυτή να φτάσει σε μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών.

Ιστοσελίδα έργου: https://www.difree-project.it

Teacher Burnout

Επιστημονικά Υπεύθυνος: Κώστας Καρπούζης

Οι αλλαγές που σημειώθηκαν στην εκπαίδευση λόγω της πανδημίας COVID-19, της ταχείας και επιταχυνόμενης ανάπτυξης των νέων και έξυπνων τεχνολογιών και των οικονομικών και κοινωνικών αλλαγών επηρέασαν ριζικά τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, την επικοινωνία και τη συνεργασία των ανθρώπων στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι εξελίξεις αυτές επηρέασαν τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές ως προς την έμπνευση και τα κίνητρα για τη μαθησιακή διαδικασία. Είναι συχνό φαινόμενο οι εκπαιδευτικοί να υποφέρουν από παράγοντες άγχους και επαγγελματικής εξουθένωσης που επηρεάζουν αρνητικά τη διάθεση, την κοινωνική συμπεριφορά και τη μάθηση. Υπό αυτές τις συνθήκες είναι προφανές ότι η πρόσφατα διαμορφωμένη εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί νέες δεξιότητες από τους εκπαιδευτικούς, ανθεκτικότητα σε αγχωτικές καταστάσεις, ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές και ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Επιπλέον, οι νέες συνθήκες απαιτούν από τα σχολεία να αναπτύξουν ένα νέο μοντέλο προσαρμο­στικότητας στις αλλαγές, ένα νέο όραμα και αποστολή, μια επικαιροποιη­μένη εσωτερική πολιτική και σχέδιο προκειμένου να ανταποκριθούν στις προσδοκίες ενός βιώσιμου και ψηφιακά προσανατολισμένου μέλλοντος.

Οι κύριοι σκοποί του έργου είναι να ενισχύσουν το επαγγελματικό προφίλ των εκπαιδευτικών με ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, να καθιερώσουν μια θετική και χωρίς άγχος εργασία, αλλά και να προσφέρουν εργαλεία στους εκπαιδευτικούς ώστε να καταγράψουν τις καθημερινές τους εμπειρίες γύρω από την εργασία τους και τα συναισθήματα που τους προκαλούνται.

Ιστοσελίδα έργου: https://blogs.sch.gr/teacherburnout/